The World Wide Web Consortium - Eλληνικό Γραφείο W3C

Το World Wide Web Consortium Εκδίδει τη MathML 2.0 Ως Recommendation του W3C

Επιστήμονες από τον Βιομηχανικό και Ακαδημαϊκό χώρο Παράγουν Οριστική Λύση για τη Math στο Web

Επικοινωνία με την Αμερική --

Janet Daly, <janet@w3.org>, +1.617.253.5884 or +1.617.253.2613

Επικοινωνία με την Ευρώπη --

Marie-Claire Forgue, <mcf@w3.org>, +33. 492.38.75.94

Επικοινωνία με την Ασία --

Kazuhiro Kitagawa <kaz@w3.org>, +81.466.49.1170

(επίσης διαθέσιμα στα Γαλλικά και στα Γιαπωνέζικα)


http://www.w3.org/ -- 21 Φεβρουαρίου 2001 -- Το World Wide Web Consortium (W3C) ανακοίνωσε σήμερα την έκδοση της Mathematical Markup Language (MathML) 2.0 ως Recommendation του W3C. Η MathML 2.0, μια εφαρμογή της XML, παρέχει κωδικογραφική μαθηματική σημειογραφία και περιεχόμενο για χρήση στο Web. Ένα Recommendation του W3C υποδηλώνει ότι μία εφαρμογή είναι σταθερή, συνεισφέρει στη διαλειτουργικότητα του Web, και έχει αξιολογηθεί από τα αρμόδια μέλη του W3C για την υποστήριξη της υιοθέτησης από Ακαδημαϊκές, Βιομηχανικές και Ερευνητικές Κοινότητες.

Η MathML 2.0 Επεκτείνει τις βάσεις για τη Math στο Web

Η MathML 2.0 αποτελείται από ένα αριθμό από XML ετικέτες οι οποίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν για mark up μιας εξίσωσης σε σχέση με την παρουσίασή της και της σημασιολογίας της. Ως αποτέλεσμα, η MathML 2.0 επιχειρεί να συλλάβει κάτι από το νόημα πίσω από τις εξισώσεις παρά το να συγκεντρώσει την προσοχή αποκλειστικά στο πώς θα διαμορφωθούν στην οθόνη. Αυτό συμβαίνει γιατί οι μαθηματικές εξισώσεις είναι κατανοητές από πολλές εφαρμογές, ανεξάρτητα από το πώς αποδίδουν ακουστικά ή οπτικά.

"Αυτό που έκανε η HTML για την παρουσίαση κειμένου στο Web, η MathML 2.0 το κάνει για τη γλώσσα των μαθηματικών," εξήγησε ο Vincent Quint, ο επικεφαλής του W3C για το User Interface Domain. "Και επειδή είναι γραμμένη σε  XML, δίνει τη δυνατότητα στο περιεχόμενο της Math όχι μόνο να εμφανίζεται, αλλά να είναι ικανό προς επαναχρησιμοποίηση και μετασχηματισμό από άλλες εφαρμογές στο Web."

Η MathML 2.0 έχει ως σκοπό να  διευκολύνει τη χρήση και την επαναχρησιμοποίηση του μαθηματικού και επιστημονικού περιεχομένου στο Web, και για άλλες εφαρμογές όπως Συστημάτων Άλγεβρας Υπολογιστών, Στοιχειοθέτησης Εκτυπώσεων, και σύνθεσης φωνής. Η MathML μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την κωδικοποίηση των παρουσιάσεων της μαθηματικής σημειογραφίας για υψηλής ποιότητας οπτική απεικόνιση και παρουσίαση μαθηματικού περιεχομένου για εφαρμογές όπου η σημασιολογία παίζει σημαντικό ρόλο όπως το επιστημονικό λογισμικό ή η σύνθεση φωνής.

Η MathML 2.0 Ενοποιεί τις τεχνολογίες του W3C

Η MathML 2.0 βασίζεται στη MathML 1 με την επέκταση ενός σετ από σύμβολα και εκφράσεις, και μέσω βελτιωμένης ενοποίησης άλλων τεχνολογιών του W3C. Οι χρήστες της MathML 2.0 είναι τώρα ικανοί να τη συγκρίνουν με άλλες τεχνολογίες του W3C για να επιτύχουν ένα πιο δυναμικό και ποικίλο περιεχόμενο.

Οι εξισώσεις μπορούν να αλλάξουν ύφος μέσω των Cascading Style Sheets (CSS), οι σύνδεσμοι μπορούν να συνεργαστούν με οποιαδήποτε έκφραση σε math μέσω της XML Linking Language (XLink),και τα εργαλεία  της MathML μπορούν μονομιάς να συμπεριλιφθούν στα έγγραφα XHTML με namespaces. Η MathML2 επίσης περιλαμβάνει τη MathML Document Object Model (MathML DOM), η οποία παρέχει ένα πιο ιδανικό και MathML- ειδικό τρόπο να αναγνωρίζει τα MathML συστατικά στοιχεία καθώς και να καθιστά ικανή οποιαδήποτε γλώσσα χαρακτήρων τα χειριστεί.

Η ομάδα εργασίας για τη Math έχει δημιουργήσει τέστ δοκιμών και ήδη εργάζεται στην ανάπτυξη ενός XML Schema για τη MathML2, καθώς και για ένα υβριδικό σχήμα που συνδυάζει την XHTML και τη MathML 2.0

Η MathML 2.0 Εναγκαλίζεται από τους Επικεφαλείς της Βιομηχανίας, της Έρευνας και της Παιδείας

Η MathML 2.0 δημιουργήθηκε από την Ομάδα Εργασίας του W3C για τη Math, μία συνάθροιση από επικεφαλείς και ειδικούς της βιομηχανίας συμπεριλαμβανομένης και του Μαθηματικού Συλλόγου της Αμερικής, της Boeing Corporation, του Πανεπιστημίου της Μπολόνια, της Design Science, της IBM, της MacKichan Technologies, της MATH.EDU INC., της Microsoft Corporation, της NAG, της Penta Scope, της Stilo Technologies, της Stratum Technical Services Ltd., της Waterloo Maple Inc., του University of Western Ontario, και της Wolfram Research.

Η MathML 2.0 είναι αναγνωρισμένη ως μία ώριμη και βασική τεχνολογία από τη μαθηματική κοινότητα και από αυτούς που αναπτύσσουν και παράγουν λογισμικό. Σήμερα, η MathML 2.0 ήδη έχει  17 γνωστές εφαρμογές και μία ποικιλία από υλοποιητές και προσυπογράφοντες, όπως αναγράφεται στη σελίδα με τα  testimonials.

Σχετικά με το World Wide Web Consortium [W3C]

Η κοινοπραξία του World Wide Web (W3C), δημιουργήθηκε για να οδηγήσει τον Παγκόσμιο Ιστό  στην πλήρη αξιοποίηση των δυνατοτήτων του μέσω της ανάπτυξης κοινών πρωτοκόλλων που θα προάγουν την εξέλιξή του και θα διασφαλίσουν την διαλειτουργικότητά του. Είναι μια διεθνής  κοινοπραξία που  διευθύνεται από κοινού από το MIT Laboratory for Computer Science (MIT LCS) στις ΗΠΑ, το National Institute for Research in Computer Science and Control (INRIA) στη Γαλλία και το Keio University στην Ιαπωνία. Οι υπηρεσίες που παρέχονται από την Κοινοπραξία περιλαμβάνουν: την αποθήκευση πληροφοριών σε ότι αφορά τον Παγκόσμιο Ιστό για τους δημιουργούς και τους χρήστες, παραδείγματα εφαρμογών για την ενσωμάτωση και προώθηση προτύπων, καθώς και διάφορα πρωτότυπα και δείγματα εφαρμογών που θα  επιδεικνύουν τη χρήση της νέας τεχνολογίας. Μέχρι σήμερα,  περισσότεροι από 500 οργανισμοί ανά τον κόσμο είναι Μέλη της Κοινοπραξίας. Για περισσότερες πληροφορίες απευθυνθείτε στο: http://www.w3.org/


W3C - Ελληνικό Γραφείο
Τελευταία Ενημέρωση: 16.05.2001

Valid XHTML 1.0!